FANDOM

Організація договору про колективну безпеку (ОДКБ, Ташкентський договір) — військово-політична міжнародна організація, до якої входять Росія, Вірменія, Білорусь, Казахстан, Киргизстан, Таджикистан.17 серпня 2006 до організації повернувся Узбекистан (28.07.12 призупинив членство).

3 квітня 2009 представник секретаріату ОДКБ зробив заяву, що Іран в перспективі може отримати статус країни-спостерігача в ОДКБ.

Після серпня 2009 р. Білорусь значно активізувала свою участь в ОДКБ і визнала цю організацію ключовим елементом захисту своєї державної безпеки.

Тимчасово виконуючий обов'язки міністра закордонних справ України Володимир Хандогій заявив у серпні 2009, що Україна не є членом ОДКБ і не має наміру вступати до неї.

Історія

15 травня 1992 Вірменія, Казахстан, Киргизстан, Росія, Таджикистан та Узбекистан підписали в Ташкенті договір про коллективну безпеку (ДКБ). Азербайджан підписав договір 24 вересня 1993, Грузія — 9 вересня 1993, Білорусь — 31 грудня 1993.

2 квітня 1999 президенти Вірменії, Білорусі, Казахстану, Киргизстану, Росії та Таджикистану підписали протокол про подовження терміну дії договору на наступний п'ятирічний період, проте Азербайджан, Грузія та Узбекистан відмовились від подовження договору, в тому ж році Узбекистан приєднався до ГУАМ.

14 червня 2009 в Москві відбулася сесія Ради колективної безпеки держав, за рішенням якої повинні були бути створені Колективні сили оперативного реагування. Однак Білорусь відмовилася від участі в сесії з причини розгорівшої «молочної війни» з Росією, вважаючи, що без припинення дій, що підривають основи економічної безпеки партнерів, прийняття рішень по іншим аспектам безпеки не представляється можливим. Проте рішення про створення КСОР на саміті було прийнято іншими країнами-членами, однак воно виявилося нелегітимним: відповідно до пункту 1 Правила 14 Правил процедури органів Організації Договору про колективну безпеку, затверджених Рішенням Ради колективної безпеки Організації Договору про колективну безпеку про документи, регламентують діяльність Організації Договору про колективну безпеку від 18 червня 2004, неучасть країни-члена організації в засіданнях Ради колективної безпеки, Ради міністрів закордонних справ, Ради міністрів оборони, Комітету секретарів рад безпеки означає відсутність згоди країни-члена організації на прийняття розглядаються цими органами рішень і відповідно відсутність консенсусу для прийняття рішень згідно з Правилом 14. Таким чином, розглянуті 14 червня на саміті ОДКБ в Москві документи не можуть вважатися прийнятими через відсутність консенсусу. Крім Білорусі, документ по КСОР не був підписаний і Узбекистаном. На саміті в Москві документ схвалили п'ять із семи входять в організацію країн: Росія, Вірменія, Киргизстан, Казахстан і Таджикистан.

Відношення

Друзі

Киргизія, Росія, Казахстан ,Білорусь ,Вірменія ,Таджикистан,Вірменія-мої батьки та друзі які мене створили.

ЄАЄС-економічний брат а також партнер.

БРІКС-ще один економічний брат та партнер.

Вороги

НАТО-тупий клон ненавджу тебе , щоб ти здох!!!

ЄС-ну як там твоя толерантність поживае?

США-це ти створив того виродка , щоб ти здох в своїй нафті!!!

Україна-вона незахотіла вступати в мене!!!!

Германія-толерантний як ЄС але в нього на додачу ще араби.

Випадкова вікі