FANDOM

Азо́вське коза́цьке ві́йсько — військове формування, утворене російським урядом 1828 року з частини українських козаків Задунайської Січі, що вернулися з османських володінь за ініціативою та на чолі отамана Йосипа Гладкого, який очолював військо до 1853 року. Як іррегулярне козацьке формування Російської імперії, створено указом від 27 травня 1831 року.

Історія

Перед російсько-турецькою війною 1828—1829 років 1 500 козаків поселено на узбережжі Азовського моря і з них сформовано Окреме Запорізьке військо. З початком російсько-турецької війни Окреме Запорізьке військо приєднано до російської армії, у складі якої воно брало участь у бойових діях як Дунайський козацький полк. кошовий отаман Йосип Гладкий.Як елемент загальноімперської військово-адміністративної системи, Азовське іррегулярне формування підлягало Сенату на чолі з імператором і Військовому міністерству. Внутрішнє самоврядування виконував наказний отаман і військова канцелярія, центр якого містився в станиці Петровській, а згодом — у Маріуполі. У військових і цивільних справах козаки були підпорядковані генерал-губернаторові Новоросії.

З 1850-х років азовців почали примусово переселяти на Кубань. Невдоволені цими діями імператорського уряду козаки підняли повстання, яке російські війська жорстоко придушили. На підставі указу від 11 (23) жовтня 1864 року Азовське козацьке військо скасовано, а козаків переведено в селянський стан.

На момент скасування Азовське козацьке військо мало 1699 кам'яних і 4 дерев'яних будинки, 2 церкви, 2 інструментальні заводи, 49 млинів та вітряків, 2 рибні заводи, 15144 голів домашніх тварин і значну суму грошей.

Клейноди, зброю, флотилію передано Кубанському козацькому війську.

Відношення

Друзі

Гетьманщина ,Реєстрове козацтво,

Запорозька Січ ,Задунайська Січ , Чорноморське козацьке військоБузьке, Дунайське , Банатська Січ ,Кубанське військо-братки найкращі!!

Османська імперія-тато.

Вороги

Російська імперія-НЕНАВИДЖУ ТЕБЕ ЯБ ТЕБЕ ВБИВ БИ ТИ СКОТИНА , ЯК ТИ ПОСМІЛА НА МЕНЕ З ТАТОМ ПІДНІМАТИ РУКУ ТИ ТУПА!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Випадкова вікі